Daisypath Friendship tickers

Tuesday, March 8, 2011

Menimba ilmu.. Kek Barbie & Deco Kek

Busy sungguh minggu lepas.. pergi Penang sepanjang sabtu.. baliknya Ahad tu terus pergi kelas barbie doll & deco kek.. penat memang penat tp kerana nak menimba ilmu agar dapat meluaskan bisnes.. he he.. so sekarang ini, bukan sekadar kek lapis..

So, inilah hasil kerja tangan aku, yang memang payah nak lembut2 nih.. ganas je manjang..
Alhamdulillah, berkat sabar sifu yang ajar, hasilnya memang memuaskan. Insya Allah, aku pasti menggunakan ilmu ni sebaiknya untuk memantapkan ekonomi keluarga..

Balik je rumah, sempat snap gambar kek ni lepas potong sekerat, then barbie x dpt diselamatkan lagi dek ketidaksabaran cik 'Nani' kita.. memang time balik tu, dia dah aim nak ambil patung barbie tu.. hu hu..

Ni kisah kek Basket Flower ni, sifu tunjuk ajar byk kali macamana nak buat bunga, tetapi byk kali buat, tak berjaya.. sekuntum bunga aku ambik masa 30min utk siapkan.. bila da last tu, ok lah, br dapat tune sikit.. tp syukur, bunga x buat byk, kalu x, sampai ke malam aku x balik2.. ha ha.. penat tapi enjoy.. puas hati bila hasil tu nampak cantik.. even bg yang sgt pro, tak lawa kot.. he he..Yang ini pulak kek Black Forest.... sedap sungguh kek nih.. i like.. teknik membuat pun agak sukar bg yang baru bertatih macam aku ni.. tp kena praktis lah..
Yang terakhir ni kek Coklat Ganache .. disalutkan dgn kepingan badam.. sodap...

Apapun, thousand thanks to my Sifu.. Hayati, dr Kuarters TNB, Rasah sbb sudi menurunkan ilmu2 kek ni.. semoga murah rezeki ye...

No comments: