Thursday, August 30, 2012

~Pain, Pain go away ~



Pain, pain go away
Please don't come back another day.
Tears falling down my face
Oh how I wish for his warm embrace.

Wonder if he cares about me.
Wonder if this is suppose to be.
How can he stand there & break my heart
How did we allow us to grow so far apart?

My dreams of us being happy is not gonna come true
All I am feeling is down & blue.

Pain, pain go away
Bring me back to another day
Where he loved me &
We thought we were meant to be.

I will not stop loving you
That much is true
But I will be stronger in time
And not feel so blue.

You will always be in my heart
even when we are apart.
One day I will have that warm embrace
& tears will stop flowing down my face.

Pain, pain go away
Leave me alone, please don't stay.


[copy&paste:puritystarts here]




~ Ada masanya, RINDU itu akan membuat DADAMU SEBAK..
~ Akan ada masanya, rindu itu akan membuat MATAMU BASAH BERGENANG..
~ Dan akan ada masanya, dirimu akan bergelut untuk MENAFIKANNYA..
~ Dan akan ada masanya juga, rindu itu akan membuat HATIMU TERUS MENANGIS kesedihan..

~ aku sayang padamu, aku mahu memilih jalan bahagia.. tapi bahagiakah aku ini? atau terpaksa berbahagiakah aku nanti..? ~

Wednesday, August 29, 2012

~ Muara Hati ~




Cinta terpisah ruang waktu
Tetap cinta bersatu dalam hatiku
Walau raga kita tak mungkin bersama
Ku yakini hati kan tetap setia

Ku percaya kemana pun kau berjalan
Suara cinta menuntunmu kepadaku
Kerna bila cinta sudah bersemadi
Takkan terpisah hati

Korus:
Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali padamu

Hoo uuu..

Aku ada kerna kau ada
Dan cinta hatiku hanyalah untukmu

Jalanku tertuju padamu
Kemana pun kan pasti kembali

[Ulang Korus]

Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk
Bersatu dalam hatimu
Hanya dirimu dan aku

Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk (merasuk dalam hati)
Cinta..

~ Subhanallah ~



Tahukah anda
 semakin lama kita berpegangan tangan,
 sesama SUAMI ISTERI,,,
semakin banyaklah dosa2 kecil
 kita akan gugur,,,
Subhanallah...

[copy &paste:fb~sayacintaIslam]


Aku rindukan solat berImamkan dirimu..
Rindukan suaramu mengalun Alfatihah dan Surah dalam solat kita,
Aku rindu mahu mengaminkan doa2mu sesudah usai solat kita,
Aku rindu mahu mencium tanganmu sesudah solat,..
 memohon ampun
atas salah silapku dan
 atas ketidaksempurnaanku pada mu..
Hanya Allah yang Maha Mengetahui apa yang mendatang..


~ Wordless Wednesday ~





Tuesday, August 28, 2012

~ If Only,... ~




A true relationship in a marriage is when
 you can tell each other anything and everything ...

No secrets and No lies....
[copy & paste: purity starts here.. ]


~ Bila aku menjauh, kau seperti mengejar ku..Bila aku berhenti dan aku mendekat, kau seperti  menjauh.. :-(               
 kenapa kah, bagaimana kah, aku tak tahu dan seperti tak mampu memahami hati mu lagi .. cintakah lagi kau pada ku seperti dulu,.. seperti aku yang tetap cinta pada mu  ~

~ Hidup ini akan indah bila kita tahu bersyukur dengan apa yang kita sudah ada... ~



Sunday, August 26, 2012

~ I luv U, Dear My Other Half ~


10 ways to love your husband:

1. Absolutely no talking about your spousal problems to anyone you meet, not even under the pretence of seeking help!

2. Be kind to your mother-in-law the same way you would like your husband to be kind to your own mother.

3. Learn all the rights and obligations of each other in Islam. Focus on fulfilling your obligations, not demanding your rights

4. Race to the door when he comes home, as if you were waiting for him. Smile and hug him.

5. Keep your house clean, at least to the level that he wants it.

6. Compliment him on the things you know he’s not so confident about (looks, intelligence, etc.) This will build his self-esteem.

7. If he’s in a bad mood, give him some space. He’ll get over it, Insha'Allah.

8. Make jokes. If you’re not naturally funny, go on the internet and read some jokes, and then tell them to him.

9. Tell him you’re the best wife ever and compliment yourself on certain things you know you’re good at.

10. Tell him he’s the best husband ever.

(http://www.PureMatrimony.com/)


~ Dear, u're the best husband ever... I Luv u with all my heart  : Wifey  ~

Saturday, August 25, 2012

Lazy Saturday..




An Ideal Husband:

♥ He should lend a hand if he sees that his wife needs his help.

♥ He should say some words of comfort if he feels that she is complaining of tiredness, weariness or boredom.

♥ He should make her feel that she is living with a strong, generous, tolerant husband who will protect her and care for her,who cares about her and will meet all her legitimate needs as long as he is able.

(http://www.PureMatrimony.com/)



See:... lazy saturday.. mode copy & paste.. 

Thursday, August 23, 2012

4 Syawal 1433H - 4 Syawal 1421H ~ Alhamdulillah

Alhamdulillah... 
12 tahun sudah berlalu dan ditempuhi bersama.. 
susah senang, bahagia bersama..
 menerima dugaan yang ringan,
 yang berat & yang perit dengan tabah...
Terima kasih suamiku kerana telah berusaha 
menerima & membahagiakan aku seadanya
Hanya Allah yang akan membalasnya.




~ Kenangan lalu... 1999 ~
Cincin Anniversary.. ~sweet heart~

~Terkini.. 2012 ~

Sayang syg Abang selalu... 
Terima kasih kerana selalu ada disisi Sayang, 
sentiasa mencintai dan mengasihi sayang seadanya.. :-)

Semoga Allah mengukuhkan lagi cinta dan kasih sayang kita ini
 dan memberkati kehidupan kita sekeluarga, 
Semoga kita dilimpahkan rezeki yang berkat 
dan 
semoga anak2 kita menjadi anak2 yang soleh & solehah.....
~ Amin ~

Salam Aidilfitri 1433H

Assalamualaikum..

Rasanya belum terlewat nak ucapkan Salam Aidilfitri untuk Kawan2 semua....

Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri dan Maaf Zahir & Batin. Maafkan segala kesilapan dan ketelanjuran kata yang tidak disedari.



Khas untuk Si Suami yang tercinta... 
Selamat Hari Raya, Abang.. Sayang syg Abang Selalu. Maafkan segala salah dan silap Sayang, baik tuturkata mahupun perbuatan, sengaja atau tidak disengajakan.. Cinta & Kasih sayang Abang memberikan kekuatan pada Sayang untuk terus menjalani hidup bersama anak2 biarpun berjauhan selama ini.. Sayang Abg selalu..

Keluarga bahagia kami... 


Selamat Hari Raya & Maaf Zahir Batin
dari saya, Watie Que dan Suami, Qalam Hamidy 
dan anak2, Qaisara Fatin, Qatrunnada Faridah, Qashrina Farhannah, 
Qaid Hamidy Aiman & Qismina Farah Hannani

Thursday, August 16, 2012

~ Wordless Thursday : Miss My Blog ~



Sayang pada mu selamanya.. 
Rindu selalu pada kehadiran mu.. 

Tuesday, August 14, 2012

Terima Kasih Blog


Alhamdulillah...
 kerana Allah mengurniakan saya hati yang kuat,
 masih boleh meneruskan hidup, 
biarpun hati ini selalu disakiti.


Terima Kasih blog kesayangan ku ini..
 tidak akan dapat aku curahkan semua isi hatiku di sini lagi 
kerana cukup lah sudah aku merasa sedih.
Berhenti bersedih kerana ia memudaratkan aku..

Bila aku merasa bahagia nanti
aku akan kembali ke sini..


 Allah Maha Tahu apa yang aku rasa.


Sayang dikau Blog..
Kau tetap pendengar bisu terbaikkk dalam hayat maya ini..

Sunday, August 12, 2012

Ingatlah.... Ingat Sayang..


Semoga dia selalu ingat sepertimana aku sentiasa ingat... Sayang dikau selalu, biarpun hanya dari jauh..

Wordless Sunday..


~ I love n miss u... I really do, always do..  ~

Saturday, August 11, 2012

Pahit Tapi Ku terpaksa Telan jua..


Sangat pahit perasaan ini tetapi aku terpaksa lalui juga,
 dengan harapan akan manis akhirnya.

Sekiranya benar cinta kita bakal tidak kesampaian ke akhir hayat, 
aku cuma memohon agar Allah memberikan aku kekuatan
 untuk melepaskan cinta ini.
Aku pasti berdoa semoga engkau bahagia bersama dia, 
kerana aku selalu ingin melihat kau bahagia.

Aku sayang dikau sentiasa di setiap detik nafas yang aku hembus..
Biarpun selepas detik ini, tidak lagi ku ungkap,
kata-kata cinta dan rindu pada mu,
Namun..
cinta dan rindu ini selalu ada untuk mu,
selalu ada ruang di hati ini untuk dikau isi kembali..



FirQh Forever (2000-2012)







Friday, August 10, 2012

Alhamdulillah...Demi Anak2..


Yes!! very true, past cannot be changed, forgotten, edited or erased..
 also cannot be rewind and redo..
So, I accepted everything now..
 life must go on, hard or easy,
 the FUTURE should be better than the PAST.
Allah, please guide me..

Ni entry sebagai kita yang kasar, x jiwang karat dan telus, mulus & kurus.. ha ha ha.. kurus tu sebab banyak sangat masak hati goreng kicap.. sodap wehh !! :-))

Jam ni panas depan oven, so malas dah kita nak buat sajak jiwang panjang2 weh.. pening pulak kepala kita nak jiwang2 selalu nih.. anak dah ramai dan makin membesar, kena jalankan tanggungjawab membesarkan anak2 sebaik mungkin dan memberikan diorang ni contoh terbaik...

Pada yang rasa ada tanggungjawab tu, pikir2kan lah tanggungjawab sebagai parents, bukan sekadar memberikan ringgit malaysia jew, tetapi berikan kasih sayang berzahir pada mereka.. Bagi parent yang jauh dari mata anak2 tu, sesekali tu, tanya2 lah khabar anak2, bercakap lah dalam telefon dengan anak2, tanya lah apa perkembangan harian diorang, tanyalah diorang macam-macam.. biar mereka rasa.. ada orang yang sayang, bukan setakat kewangan sahaja..biar lah mereka merasakan kasih sayang itu selalu ada biar tidak dapat dilihat.. :-))

1) Pernahkah terpikir yang anak2 ini sebenarnya menunggu panggilan orang kesayangan mereka saban hari/saban malam ?

2) Pernahkah terpikir anak2 ini kadang2 memikirkan/merindukan orang kesayangan mereka yang jauh di mata sampai tertidur / mengigau ?

3) Pernahkah terpikir hati anak2 ini, bagaimana mereka berharap agar orang kesayangan mereka selalu ada di depan mata mereka semasa mereka membesar, agar mereka tidak lupa wajah orang kesayangan mereka...

Kita benci memikirkan apa yang telah dan sedang berlaku di belakang kita , tetapi demi anak2, kita selalu beralah, menelan semua duka dan memakan semua kesedihan agar anak2 tidak melihat.. tidak peduli biarpun dibohongi berkali2.... Kerana kita berdoa, semoga keperitan ini akan diberikan kemanisan yang terbaik satu hari nanti..

Ya Allah, sampaikan pesan ini pada dia..~ Kebahagiaan yang sebenar ialah bila kita bahagia tanpa menyakiti hati sesiapa.. ~

~Ya Allah, lindungilah dia dari segala malapetaka, bencana dan segala kesulitan di mana saja dia berada.. Kerana dia lah orang yang kami sayang dan nantikan setiap hari.. Amin.. ~

Daaaa... selamat membaca yer pensekodeng2 sekalian.. esspecially U, my Luv !

Ngeh Ngeh Ngeh..



 ~ note:

~ Kita pun setiap hari merindui awak, tangan ni gatal je nak sms/call awak, tapi teringatkan yang awak sudah mulai menjauh dari kita.. kita cuma pendamkan saja rindu ini... namun, sayang & rindu itu selalu ada untuk awak dan kita selalu doakan awak bahagia selalu.. ~






Thursday, August 9, 2012

~ Cinta Mati - wujud atau palsu ~


Cinta ini umpama cinta mati bagiku,
Hanya Allah dapat mematikan cintaku pada mu,
Hanya maut yang memisahkan cintaku pada mu,

Dulu dan Suatu Ketika,
Aku memiliki sepenuh cinta dan hatimu,
namun kini,
tidak terasa aku mampu memiliki lagi,
kalau aku tidak cinta,
aku mampu melepaskan mu pergi,
pergi jauh dariku,
namun,
sudah tertanam dalam hati ini,
cinta kita ibarat cinta mati,
aku tak mampu melepaskan mu..

Kini, aku ini ibarat,
tak mampu memiliki,
dan 
tak mampu melepaskan
dirimu..

Kiranya, cinta mati itu hanya bererti pada aku sahaja, 
Alhamdulillah..
Semoga Allah akan memberikan aku.. 
sesuatu yang lebih baik dalam hidup ini.. 

~ Penawar hati ku ini: Cintailah Allah yang Maha Baik dan Pengasih ~



                                                                                                           firQh 2000-2012 

Wednesday, August 8, 2012

Wordless Wednesday..




w.o.r.d.l.e.s.s....w.e.d.n.e.s.d.a.y......
~ t.i.r.e.d.t.h.i.n.k.i.n.g.t.i.r.e.d.r.u.n.n.i.n.g.a.f.t.e.r.y.o.u.r.l.o.v.e.
t.i.r.e.d.p.r.e.t.e.n.d.i.n.g.n.o.t.h.i.n.g.h.a.p.p.e.n.
y.o.u.l.e.a.v.e.m.e.t.o.w.a.l.k.t.h.i.s.wo.r.l.d.a.l.o.n.e.
i.a.m.s.u.r.e.A.l.l.a.h.w.i.l.l.g.u.i.d.e.m.e.t.h.e.r.i.g.h.t.w.a.y
i.'.l.l.l.e.t.y.o.u.f.i.n.d.y.o.u.r.h.a.p.p.i.n.e.s.s.
a.n.d.w.i.l.l.p.r.a.y.f.o.r.y.o.u.a.s.a.l.w.a.y.s ~

Monday, August 6, 2012

Dulu, Satu Ketika dan Kini..

Dulu...
Kita melelapkan mata, berbeza bantal,
namun..
mimpi kita sama....

Satu ketika..
kita melelapkan mata, di bantal yang sama..
masih..
mimpi kita tetap sama..

kini..
kita melelapkan mata, di bantal yang sama..
tetapi..
mimpi kita mula berbeza..

Dulu,
kita makan di meja yang berbeza,
namun...
perasaan sayang dan ingatan sesama kita kuat..

Satu Ketika..
kita makan semeja, bersama..
masih..
perasaan sayang dan ingatan sesama kita kuat dan bertambah kukuh..

Kini..
kita makan semeja, bersama..
namun..
terasa perasaan sayang dan ingatan sesama kita terasa mulai rapuh..

Namun, bagi aku, dulu, satu ketika dan kini.. tiada satu pun yang berubah.
Kini cuma keredhaan saja yang aku perlukan.

Biarpun mimpi antara kita tidak lagi sama,
kita tidak lagi mendengar lagu yang sama, 
kita tidak lagi suka lauk yang sama, 
kita tidak bergelak ketawa lagi pada jenaka yang sama.. 
Namun jelas, kita masih perlu bersama demi mereka yang kini selalu ada dalam mimpi kita..
Biar mimpi mereka sampai ke bintang.. 

Biarkan yang sudah berlalu itu biar berlalu... teruskan hidup kerana perjuangan hidup belum tamat..





P/S: Tulisan ini sekadar hiburan ai semata2.. nak korek bakat kot2 blh jadik penulis k..  :-P