Daisypath Friendship tickers

Wednesday, August 3, 2011

Kisah di Bulan Ramadhan

Pejam celik, pejam celik.. dah 2 hari kita berpuasa, dan masuk hari ke-3 hari ni. Alhamdulillah, anak ai, Fatin, Ida & Nina gigih berpuasa sepanjang 2 hari yang lepas. Mudah2an, semangat puasa penuh sampai ke hujung bulan puasa.. :-))

Macam2 karenah diorang sepanjang hari.. adoii.., kejap2 tanya pukul berapa, lagi berapa jam nak berbuka.. ada yang dok buka tutup peti ais, sampai duduk dpn peti ais pon ada.. adehh.. sabor je lah ibu korang nih...

Sebut pasal bulan Ramadhan, memang pemandangan biasa lah di mana2 ada bazar ramadan, tak kira luas ke, kecik ke.. memang penuh dgn orang2 yang berpusu-pusu membeli juadah & kuih muih utk berbuka... ai mcm biasa, tempat yang sesak memang x suka, lagikan nak carik parking yg memang hampir2 tidak ada. Apatah lagi, dengan anak2 yang seramai 5 orang ni... takut ada plak yang missing in action kat bazar tu kang.. ha ha. lebih baik ai masak sendiri.. kuihmuih ai beli kat gerai jiran ai je.. macam2 ada..

Untuk hari pertama puasa, ai layankan aje permintaan kanak2 yang berpuasa.. nak mee goreng, lengkong pandan.. 2 ni je ai buat sendiri. kuih muih & roti jala ai tapau je kat kedai kak lina.. he he.. selang 2 rumah dari rumah ai.. x perlu pergi ke bazar ramadhan..

Menu berbuka hari ke 2 ... alhamdulillah.. masak sendiri ternyata lebih jimat.. :-))

Semoga ibadah puasa kita akan diberkati Allah dan semoga kita semua dapat melakukan yang terbaik sepanjang Ramadhan yg mulia ini..

Daa.... :-))

P/S: pada yang nak order biskut raya & kek raya.. blh belek2 jenis biskut & kek di blog ai di sini


No comments: