Daisypath Friendship tickers

Monday, September 26, 2011

Dugaan tp aku Redha..

Hallu.... baru ada masa n mood nak mengupdate blog ai nih..

Kadang2 kita tidak menduga malang yang bakal menimpa kita atau orang sekeliling yang kita sayang.. tetapi itulah yang menimpa ai minggu lalu.. terasa macam mahu diputarkan masa sebelum terjadi malang tu, jadi dapat kita berjaga2.. hu hu..

Tetapi, bila dipikir2 balik, ada sebab & hikmah kenapa kita diduga.. kerana Allah sayangkan kita.., jadi ai dan hubby redha segala dugaan yang menimpa. Biarpun tidak sanggup melihat se kecil Aiman menahan sakit..nak buat mcm mana.. benda nak jadi.. so sabar jelah ya Aiman..

18/9/2011 - Aiman ni jatuh pokok mangga tepi rumah.. hobi dia memang manjat, tp malang tidak berbau kan.. dah jatuh, patah pula tulang paha nya.. terus admit HTJ tghari tu jugak..

Aiman - masih baru sampai kat wad..
sedih tgk kaki dia..
elok2 boleh lari2,
skrg dah x blh lari utk 4-6 minggu
sbb tulang dah patah..

19/9/2011 - Doktor dah start tarik tulang dia guna pemberat, biar tulang kembali ke tpt asal.

lelap sebab dah letih asyik ter baring je kat katil spital. tQ Ain sbb shoot photo nih..

23/9/2011 - Aiman lepas keluar dari OT room.. siap simen dari paras pinggang sehingga ke buku lali... berat wooo kalu angkat nak pergi bilik air... dugaan pada ibu & babah nih... Alhamdulillah..

dah siap tarik tulang & simen, tgu nak keluar wad.. :-)

23/9/2011 - Alhamdulillah.. dah keluar dari wad petang jumaat tu. Syukur, dapat lah balik rumah & tgk keadaan anak2 yang lain.

Thanks to en Hubby, Mr Q yang selalu ada di sisi bilamana dugaan ni datang, siap bergilir jaga aiman di hospital bila masa mengizinkan.. susah payah nya kerja di site pun, dia tetap menghadirkan diri bila2 masa kami sangat memerlukan. You're the BEST dear.., we love U.

Thanks to MIL jugak tolong tgkkan kids yang lain. Kesian korang yer.. monteng sekolah 2 hari..

Thanks to my parent, Sis, SIL x 2 & kawan2 yang memberi semangat pada kami, di saat kami memerlukan. Pada yang datang melawat di HTJ, thanks sebab sudi meluang masa ya..

tq bebanyak..hanya Allah yang dapat membalas jasa baik kalian.

Dalam ramai2 kawan yang memberi semangat tu, terselit jugak kisah yang melemahkan semangat ai... hu hu., next entry lah.. malas nak pikir nak ceta mcm mana...lgpun, ai kena sentiasa bersangka baik pada orang lain.. :-))

No comments: